Career and Professional Developement

School of Continuing Studies

CESL 299 : ESL: Academic English Seminar

Course Description

With materials from across the curriculum the course prepares students to meet the expectations of the university classroom: note taking and summary of lectures; paraphrase and summary of written and multimedia materials; oral and seminar presentations. Development of critical thinking, reading, writing, listening, and speaking skills and strategies. Au moyen de documents tirés de divers programmes offerts à McGill, ce cours prépare les étudiants aux exigences des cours universitaires : prendre des notes, faire des exposés oraux, résumer (cours magistraux, documents oraux, écrits et multimédias). Développement du raisonnement critique, lectures, écoutes, rédactions, habiletés et stratégies de communication.

Section 702 (01-Aug-2011/17-Aug-2011)
Section 701 (01-Aug-2011/17-Aug-2011)
Restriction: Open only to students whose first language is not English and who are newly admitted at McGill (into Year 0 or Year 1) to a Bachelor program in the following fall. The course is designed to assist these new students integrate into the English language milieu at McGill. Classroom instruction, and language laboratory required: 5 hours per week (approximately) outside class time.
Restriction: Ce cours s'adresse aux étudiants dont la langue maternelle n'est pas l'anglais et qui sont nouvellement admis (en première année d'université) à McGill à un programme de 1er cycle à l'automne suivant. Il est conçu pour faciliter leur intégration dans le milieu anglophone de McGill. Cours réguliers, et laboratoire de langue obligatoire; 5 heures par semaine en dehors des heures de cours.

Prerequisites

NONE

Available Section(s) for Spring/Summer 2017 Term
SectionCRNDay OfferedLocation
CESL 299/701631 MON to FRI688SH 1265
This Course Is Not Offered During Fall 2017 Term
The tentative timetable is not yet available for the Winter 2018 Term
The tentative timetable is not yet available for the Spring/Summer 2018 Term